Публічне акціонерне товариство НТК “Електронприлад” створено 20 жовтня 1962 року на базі відділу систем автоматизованого контролю АНТК «Антонов». Підприємство займається науково-дослідною діяльністю, спрямованою на розробку, виготовлення й випробування експериментальної та серійної продукції, обслуговування й модернізацію бортових електронних блоків, систем регулювання і контролю авіатехніки та двигунів, систем обробки і збереження польотної інформації, індикаторів, модулів тощо.
У 60-х і на початку 70-х років були розроблені і серійно освоєні перші в країні бортові системи автоматизованого контролю авіаційної техніки типу «САКТА-24АН», «АСК-1», «Троянда-2», «Тестер», «Луч» для цивільної і військової авіації. Були розроблені та освоєні унікальні технології виробництва високонадійних реле з герметичними контактами, бортових друкувальних механізмів, накопичувачів інформації на магнітних барабанах і металевій стрічці і т.ін.
Протягом 80-х років підприємство стало провідною організацією Міністерства авіаційної промисловості СРСР в галузі розробки і виготовлення автоматизованих систем контролю обладнання літальних апаратів, силових установок, аварійних і експлуатаційних систем реєстрації польотної інформації («чорних ящиків») і наземних систем її обробки.
Після здобуття Україною незалежності ПАТ «НТК «Електронприлад» став провідною приладобудівною організацією авіаційної галузі України в частині створення бортового авіаційного обладнання літальних апаратів, в тому числі для військової авіації.
Виробничі потужності ПАТ “НТК “Електронприлад” розміщені на 2-х майданчиках. Загальна виробнича площа об’єктів становить 34368 кв.м, у тому числі площа об’єктів основного виробничого призначення - 26665 кв.м.
Продукція розробляється та виготовляється на підприємстві по єдиному технологічному циклу на обладнанні, яке знаходиться на виробничих майданчиках ПАТ “НТК “Електронприлад”.
На підприємстві реалізовані наступні технологічні процеси:
Система якості розроблена у відповідності з ISO 9001.
Не дивлячись на унікальний виробничий потенціал, основною цінністю ПАТ Електронприлад” були і залишаються – фахівці підприємства. Станом на 01.09.2022 року облікова чисельність працівників ПАТ “НТК “Електронприлад” складає 323 особи.
ПАТ “НТК “Електронприлад” і по сьогодні бере активну участь у модернізації авіації Повітряних Сил ЗСУ. Підприємством розроблено, сертифіковано та впроваджено у серійне виробництво комплектуючі вироби для нижче вказаних літаків та гелікоптерів: Ан-26, Ан-72, Ан-124, Ан-132, Ан-178, Л-39, Су-25, Су-27, Міг-29, Мі-2МСБ, Мі-8МСБ, Мі-24, Іл-76 та інших.
Вироби постачаються за укладеними договорами із державним підприємством «Антонов» м. Київ, публічним акціонерним товариством “Мотор Січ” м. Запоріжжя, державним підприємством «Івченко-Прогрес» м. Запоріжжя, державним підприємством «ЗДАРЗ «МіГремонт» м. Запоріжжя, харківським державним авіаційним виробничим підприємством «ХДАВП» м. Харків, державним авіаційним підприємством «Україна» м. Бориспіль, приватним акціонерним товариством «Авіакомпанія «Українські вертольоти» м. Київ, державним підприємством «Одеський авіаційний завод”, державним підприємством «Конотопський авіаремонтний завод», державним підприємством МОУ «Львівський авіаремонтний завод» та іншими.
30 червня 2021 року Кабмін ухвалив Постанову № 669 (669-2021-п) «Про надання суб’єктам господарювання повноважень на право здійснення експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю». Згідно з цією Постановою, до 1 грудня 2025 року ПАТ «НТК “Електронприлад”» надані повноваження на право здійснювати експорт товарів військового призначення власного виробництва. Це відкриває підприємству нові можливості щодо розширення ринку збуту продукції та послуг.
Керівництво ПАТ «НТК “Електронприлад”», беручи участь у міжнародних виставках і зустрічах, досягло певних домовленостей щодо постачання продукції за кордон, наразі тривають робочі зустрічі та перемовини з питань підписання угод з міжнародними контрагентами.
Якісне та своєчасне виконання замовлень на постачання продукції як вітчизняним, так і закордонним замовникам мають першочерговий пріоритет для підприємства.
Серед основних категорій пристроїв, які виробляє ПАТ «НТК» Електронприлад» на сьогодні:
Загальна чисельність номенклатурного ряду ПАТ “Електронприлад” становить 131 пристрій.
На сьогодні перспективним вважається розроблення й виробництво електронно-цифрової системи управління двигуном з повною відповідальністю (full authority digital engine control system, FADEC) для двигуна ТВ3-117 в кооперації з АТ «Мотор Січ».
Для Повітряних сил України, а саме літаків МІГ 29 розроблено та введено в експлуатацію на новій елементній базі БПК 88 –серії 3К. Високої уваги заслуговує програмне забезпечення ПІП -29. Користуються популярністю блоки БСКП-99 та програмне забезпечення ПІП -29, розроблені в рамках програми модернізації літаків сімейства СУ-27 в рамках контрактів з міжнародними контрагентами.
Підприємство завершило розроблення й запускає у виробництво виріб ЗІ-72 та ЗІ-470М — заглушка-імітатор ракет Р-73 та Р-27. Однією з перспективних розробок є система передавання польотної інформації. Підприємство — єдиний виробник в Україні блока граничних команд (БПК-88), систем паливо вимірювання та аудіо-, відео реєстрації.
На початку 2021 року підприємство завершило розробку цифрової системи паливо вимірювання для літака Ан-178 та передало дослідний зразок на ДП "Антонов" для проведення льотно-конструкторських випробувань.
Розроблено блок 2Э системи ЕКРАН для програми модернізації та ремонту різних літальних апаратів для Повітряно військових сил України.
Одним із важливих питань розвитку підприємства є питання інтелектуальної власності. Електронприлад має ряд власних розробок та патентів. Це важливий актив, що створений нашими розробниками, конструкторами та інженерами.
Днями, ПАТ НТК “Електронприлад” відсвяткували своє 60-річчя. З огляду на величезний досвід на вагомий внесок у приладобудування та модернізацію авіаційної галузі України можна з впевненістю сказати, що нам є чим пишатися.
Тільки систем аварійної реєстрації даних (БУР) – було розроблено та виготовлено 10 модифікацій загальною кількістю майже 1000 одиниць (997 одиниць). Більше 1700 модулів обробки сигналів, БПК серії 3К – біля 400 одиниць та модифікованих БПК серії 3КМ – 50 одиниць. Біля 30 одиниць систем аудіо та відео реєстрації (САВР), а також сотні інших приладів, які ефективно та значно покращили технічні характеристики авіації України і не тільки.
ПАТ “Електронприлад” тримає і далі курс на розвиток, модернізацію та укріплення авіаційної галузі України. Ми зацікавлені у співпраці та спільних проектах не лише з українським авіапромом, а й з міжнародними партнерами (або організаціями). Та робимо усе можливе аби зберегти та примножити свій потенціал у найближчі десятиліття.
Наші контакти:
Україна, Київ
тел.: +38 044 300 10 34
факс: +38 044 300 10 35
Email: info@electronprylad.com.ua
На підприємстві реалізовані наступні технологічні процеси:
1 Блоки керування ГТД об’єкту. (БУК - блок управления и контроля)
1.1 БУК-500 [застосування ГТД МС-500]
1.2 БУК-500-14[застосування ГТД МС-500-14 у складі об’єкту Ан-2-100]
1.3 БУК-МС2 [застосування ГТД АИ-450МС у складі об’єктів Ан-148, АН-158]
1.4 БУК-148 [синхронізація маршових ГТД у складі об’єктів Ан-148, АН-158]
1.5 БУК-500-3000 [розробка ГТД ТВ3-117СБМ-1с, ТВ3-117СБМ-5с.]
2 Блоки контролю і визначення рівня вібрації. (БСКВ – блок систем контроля и вибрации)
2.1 БСКВ-436ФМ [застосування для ГТД Д-436ФМ у складі об’єкту Ан-178]
3 Блок керування системою запобігання обмерзанню. (БУК-ПОС блок управления и контроля противо - обледенительной системы)
3.1 БУК-ПОС-158-01 [у складі об’єктів Ан-148, Ан-158, Ан-178]
4 Блок керування реверсом об’єкту.
4.1 БКР-436 - блок контроля реверса [застосування ГТД Д-436 у складі об’єктів Ан-148, Ан-158, Ан-178]
5 Система визначення кількості палива на об’єкті.
5.1 ТИС-158А-02[у складі об’єкту Ан-158]
5.2 ТИС-261[у складі об’єкту Ми-2]
6 Система аварійної реєстрації даних (БУР – бортовое устройство регистрации; бортовой регистратор)
6.1 БУР-4-1 та його модифікації [у складі об’єктів Мі-2, Мі-8, Мі-24, Мі-17, Мі-35, Ан-2-100, Ан-24, Ан-24, Ан-32, Л-39]
6.2 БУР-4-1-10 та його модифікації [у складі об’єктів Су-25, Су-27, Іл-76, Ан-28]
6.3 БР-4ТС [розробка у складі об’єкту УТЛ-450]
6.4 БУР-92А та його модифікації [у складі об’єктів Ан-140, Ан-74, Ан-148, Ан-158, Ан-178, Ан-124]
7 Блок зчитування інформації (БПИ – блок перезаписи (копирования) информации)
7.1 БПИ-4ТР
8 Модулі обробки сигналів (ПЗ-2к - преобразователь сигнала двухканальный; М -модуль, СКТ – синусно-косинусный трансформатор)
8.1 -ПЗ-2к [обробка сигналів від датчиків вібрації на ГТД]
-М429 [цифровий конвертор ARINC-429]
-М3[обробка сигналів 115В 400Гц]
-М5 [обробка сигналів 36В 400Гц]
-М7 [обробка сигналів терм резисторів]
-М15 [обробка сигналу радіовисотоміру РВ5]
-М11А [обробка сигналу термопари]
-МДТ-1, МДМ-1, МТТ-1 [конвертори аналогових сигналів для літака Л39]
-М14 та його модифікації [обробка сигналів датчиків СКТ і сельсинів]
-Цифровий ізолятор USB ISO
9 Система «ЭКРАН» 2Э-01М система збору та виводу інформації
10 Блоки граничних команд БПК – блок предельных команд
10.1 БПК-88 [контроль параметрів ГТД РД-23 об’єкту Міг-29]
11 Система обробки польотної інформації зі спеціальним програмним забезпеченням (ПІП – пульт інженерної підтримки)
11.1 ПІП-29 [контрольно апаратура для БПК-88]
12 Датчики для літальних апаратів (ДТ - датчик топлива; ДТК – датчик топливомер с компенсатором, ССУ светопроводящий сигнализатор уровня; ДСВ – датчик свободной води; ДТР- датчик температуры резистивный)
12.1 ДТ-158 [у складі об’єкту Ан-158 рівень палива] аналоговий
12.2 ДТК-158 [у складі об’єкту Ан-158 рівень палива і температура] аналоговий
12.3 ДТС-158 [у складі об’єкту Ан-158 рівень палива має сигналізатор] аналоговий
12.4 ДТ, ДТК, ДТС -158 [у складі об’єкту АН-158] цифровий
12.5 ДСВ [призначеній для виявлення залишків води в паливі] аналоговий
12.6 ДСВ-01 [призначений для виявлення залишків води в паливі] цифровий
12.7 ДТР-1 [у складі об’єкту АН-178]
12.8 PS [розробка у складі ГДТ] цифровий
13 Бортові авіаційні світлодіодні індикатори систем літальних апаратів
(ИЧЖ индикатор температуры и индикатор частоты, ИПВД – индикатор параметров вертолетного двигателя , ИПРТ - индикатор положения рычагов топлива,
13.1 ИПВД-2-1 [у складі об’єкту Мі-2] адаптовані для окулярів нічного бачення
13.2 ИПВД-2-2 [у складі об’єкту Мі-2] адаптовані для окулярів нічного бачення
13.3 ИПРТ-4М [у складі об’єкту Ан-124]
13.4 ИЧЖ-2В-1М [у складі об’єкту Ан-124]
14 Бортові системи вмонтованого контролю та попередження екіпажу
Система аудіо відео реєстрації (САВР – система аудио видео регистрации)
15.1 САВР 27 [у складі об’єкту СУ-27]
15.2 САВР 29U [розробка у складі об’єкту МІГ-29]
15.3 САВР 39 [у складі об’єкту Л-39]
16 Бортові системи управління, контролю та реєстрації параметрів газотурбінних двигунів літальних апаратів
16.1 БПК-88серія 3КМ [у складі об’єкту Міг-29]
16.2 БПК-88серія 3К [у складі об’єкту Міг-29]
16.3 БСКП-99 [у складі об’єкту Су-27, Су-30]
17 Наземні системи по обслуговуванню бортових систем БПК-88серія 3КМ, БПК-88серія 3Кґ і БСКП-99
17.1 ПІП-29
17.2 ПІП-27
17.3 ПІП-30БМ
Центральний офіс
Україна, Київ,
Графік роботи: 09:00 - 18:00
Tел.: +38 044 300 10 34
Факс: +38 044 300 10 35